dissabte, 24 de setembre del 2016

MONTEIXO i Norís (Pallars Sobirà)

144è cim de la llista dels "Afegits"

Anem cap al poble d'Àreu, el passem i prenem la pista que porta a la Farga, seguim cap al pla de la Selva, bosc d'Aixeus, i arribem a la pleta dels Frares on hi ha un aparcament i deixem el cotxe.
Fem un tros de pista per arribar a un pont que travessant-lo porta a un mirador, nosaltres seguim recte ja per un corriol anem agafant alçada fins arribar a l'estany d'Aixeus, el camí segueix cap a la nostra dreta i ens portarà sense cap problema dalt del Monteixo.
Per la baixada, desfem uns passos i anem a buscar un camí bastant dret i entretingut que ens porta en un coll i d'allà fent alguns turonets, per la carena anem fins el Norís i del Norís per una coma molt ampla i dreta anem cap a l'estany d'Aixeus, des d'aquí agafem ja el camí per on hem pujant.

dimecres, 21 de setembre del 2016

PIC DE MÀNIGA (Pallars Sobirà)

143è cim de la llista dels "Afegits"

Aprofitem el bon temps i anem cap al Pallars, concretament a Alins on hi passarem la nit. Sortim a les set del matí cap al bosc de Virós-Ferrera direcció al refugi del Gall Fer (avui el tenien tancat), però anem amb un 4x4 i passat el refugi fem 10 kms més de pista i aparquem el cotxe.
Volem fer el pic de Màniga però abans farem una caminada per anar en direcció al Salòria per tornar enrrera per la carena passem pel Covil i anem cap al pic de Màniga, la tornada la fem per una valleta, que queda per sota del Covil, fent una gran diagonal arribem al lloc on hem deixat el cotxe.

dissabte, 3 de setembre del 2016

TUC DERA PINCELA (Vall d'Aran)

142è cim de la llista dels "Afegits"

És la Festa Major de Sabadell i aprofitem aquest tres dies per fer un parell de cims de la Vall d'Aran, avui anem a fer el tuc de la Pincela, a mi en falta puntuar-lo, m'acompanyen la Rosa i el Bartomeu.
El fem pel Coret de Varradós, per una estreta carretera asfaltada que passa pel Sauth deth Pish, a partir d'aquí, és pista en bastant bon estat fins el coll.
El recorregut no és complicat només que no hi ha camí i has d'anar pujant per prats cap a l'era Montanheta, és un petit turó i des d'aquí per la carena cap al Tuc de Pincela, no té pèrdua.
Baixem cap l'ample coll que separa el Tuc de Pincela i el Tuc d'Arenho, cap els estanys per agafar el PR-112 que ens portarà de nou al coll.

dimarts, 16 d’agost del 2016

ROCA GELERA (Conflent)

141è cim de la llista dels "Afegits"

Estem passant uns dies a la Cerdanya tot una colla d'amics i decidim anar a fer la Roca Gelera que està aprop de Prada de Conflent, és un cim sense gaire interès, però està a la llista...
Ens ha fet molta calor, sort que és un recorregut curt...

Roca Gelera (Conflent)

divendres, 12 d’agost del 2016

TUC DE LA COMETA (Pallars Jussà)

140è cim de la llista dels "Afegits"

Com que estem a la Vall Fosca decidim aprofitar per fer el tuc de la Cometa tot marxant cap a casa.
El fem des del coll de Triodós, deixem el cotxe un cop passat el coll i en direcció a la pista que baixa pel costat de Llessuí, i comencem a caminar tot seguint la carena que ens portarà al cim.

dijous, 11 d’agost del 2016

GRAN PIC DEL PESSÓ (Alta Ribagorça)

139è cim de la llista dels "Afegits"

Hem triat fer-lo per la Vall Fosca, des de Capdella, sortim del poble cap a la vall de Riqüerna, pont de Rus, estanys de Francí, fins aquí el camí és fàcil i molt bonic, a partir dels estanys el desnivell augmenta de cop per una canal que porta al coll d'Ossó, del coll al cim hi ha una petita grimpada una mica vertical, però no és complicada.
El descens el fem pel mateix camí fins al poble de Capdella.

divendres, 29 de juliol del 2016

PIC DE LA PALA ALTA DE SERRADÉ (Alta Ribagorça)

138è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell cap a Pont de Suert on hi farem nit per poder sortir l'endemà cap a Boí per fer la Pala Alta de Serradé. Anem cap a la Vall de Sant Nicolau, deixem el cotxe a l'aparcament de l'entrada i agafem el taxi fins passat l'estany de la Llebreta, en un revolt molt pronunciat a la dreta, on comença el camí cap a l'estany de Serrader, indicat amb estaques amb una pintada de color groc que porta fins l'estany, a partir d'aquí no hi ha camí i s'ha d'anar pujant per l'herba, és un seguit de pales molt dretes fins arribar quasi a la carena que per una tartera de blocs grans i buscant l'herba arribem al cim.

dimarts, 5 de juliol del 2016

TUC DELH PORT DE VIELHA (Val d'Aran)

137è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Salardú anem cap a la boca sud del túnel de Vielha, aparquem el cotxe a l'antic hospital de Vielha, lloc on comença el GR-211.5 que porta just al port de Vielha, passem pel plan dera Espona, per sota del Tuc de Montoliet i a l'arribar al port deixem el GR per pujar cap a la nostra dreta fins al cim que està allà mateix. Tot el recorregut té un camí fantàstic i  unes vistes magnífiques.

dilluns, 4 de juliol del 2016

TUC GRAN DERA SENDROSA (Val d'Aran)

136è cim de la llista dels "Afegits"

Estem al refugi del CEC de Salardú, Juli Soler Santaló, i des d'aquest punt sortim cap als banys de Tredòs, on aparquem el cotxe, agafem el taxi que ens deixa just al costat del camí que porta al refugi de Colomers, quan arribem a l'encreuament de camins que el de la dreta porta cap al refugi de Colomers, nosaltres anem cap a l'esquerra, passem per l'estany de la Llosa, arribem al llac Clot de Baix i enfilem cap al coll del tuc dera Sendrosa, té una pujada molt bonica per una cresta que es pot anar passant per terra i roca.
La baixada la fem un tros pel mateix camí fins arribar a un punt que tres de nosaltres marxen cap al refugi de Colomers i tres més baixem per la pleta Barberà que ens portarà al Pont dera Montanheta i d'allà per pista fins als banys de Tredòs.

dimecres, 29 de juny del 2016

BASSIERO OCCIDENTAL (Pallars Sobirà)

135è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Sant Maurici cap al refugi d'Amitges on ens quedem a dormir. L'endemà molt aviat sortim cap a la coma d'Amitges, coll de Bassiero, cresta de Bassiero i el cim.
És un recorregut d'una mica més de set quilòmetres amb fort desnivell, a partir del coll s'ha d'agafar la cresta per la vessant esquerra, molt poc tros, i la resta es fa per la vessant d'Amitges sense gaire dificultat.

diumenge, 26 de juny del 2016

TUC DE LA COMAMARJA (Alta Ribagorça)

134è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim des del pla de l'Ermita, caminem una mica per la carretera fins trobar l'entrada d'una pista i nosaltres comencem a pujar pel costat dret, no hi ha camí, anem buscant el lloc millor per anar pujant buscant sempre la carena, ja que hi ha més roca i fa de més bon pujar.
La baixada pel mateix recorregut.

dissabte, 25 de juny del 2016

TUC DE LLUÇÀ (Val d'Aran)

133è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Viella cap als banys de Tredòs, aquí agafem el taxi que ens deixa al començament del camí que porta al refugi de Colomers, anem direcció al refugi i agafem el GR-11.18 que porta al port de Caldes, però nosaltres el deixem quan ja s'enfila cap al coll, per passar al costat esquerra, anem en direcció a les agulles de Travessany, que les deixem a la nostra dreta fins arribar on el cercla es tanca i girem a la nostra esquerra per enfilar la pala final que ens porta al cim.

divendres, 24 de juny del 2016

TOSSAL DE LES ROIES de Cardet

132è cim de la llista dels "Afegits"

Sant Joan, sortim aquest tres dies de festa per anar a fer, primerament el Tossal de les Roies de Cardet. Just passat el poble de Barruera agafem un trencall a l'esquerra, és una pista asfaltada el primer tram i es converteix en terra, una mica precària, que es porta a l'ermita de Sant Salvador, on deixem el cotxe.
Caminen un tros per la pista fins arribar a un revolt que gira a la dreta, la deixem per enfilar-nos per l'esquerra, pel dret, en forta pujada fins arribar al coll, ens queda el pic de la Gelada a mà dreta i a l'esquerra tenim les Roies.
De tornada fem la Gelada i baixem fins el coll del mateix nom per tornar a agafar la pista que ens porta a l'ermita.

dissabte, 18 de juny del 2016

PUIG DE SANT CRISTAU (Vallespir)

131è cim de la llista dels "Afegits"

Un cop fet el Roc de Mallorca i tot tornant cap a Palamós a l'arribar a la Jonquera ens dirigim cap a Sant Joan d'Albera, un cop passat el restaurant hi ha una esplanada on deixem el cotxe.
Comencem a caminar on hi ha el cartell indicador de "Coll de la Font" la pujada es fa dins un bosc frondósque ens porta a la carena on ja es veu el cim, la tornada la fem cap al coll de Llinàs, passem pel dolmen de na Cristina i de nou a Sant Joan d'Albera.

ROC DE MALLORCA (Rosselló)

130è cim de la llista dels "Afegits"

Venim de Palamós hi anem cap a la Jonquera, abans de trobar la indicació d'entrada a Perpinyà, hi ha una desviació, a mà dreta, cap al poble de Thuir, l'agafem i ja anem trobant  les indicacions cap al poble de Castellnou, hi ha dos aparcaments, deixem el cotxe al de l'entrada del poble.
Passem pel mig de Castellnou fins a trobar un carrer, a la nostra esquerra, amb unes escales de baixada, que ens porta a un petit corriol, que queda a mà dreta, La pujada la fem més directa que la baixada, ja que fem una mica més de volta passant pel coll de la Creu i que ens portarà al camí de pujada.

dissabte, 11 de juny del 2016

L'ESPINA (Terra Alta)

129è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de l'ermita de Sant Roc, passem pel mas del Macià cap al coll de l'Ametleral, en aquest punt hi ha una cruïlla de camins agafem el de la dreta que ens portarà al coll del Camp i a l'Espina.
El recorregut es fa llarg perquè no veus el cim fins que no hi ets.

divendres, 10 de juny del 2016

ROQUES DE BENET (Terra Alta)

128è cim de la llista dels "Afegits"

Aquest és el segon cim que fem avui, tenim sort i podem pujar amb cotxe 4x4 per la pista que aquella hora era impracticable de calor..., agafem el corriol que sense cap dificultat ens porta a les Roques de Benet.

Roques de Benet

PUNTA REDONA (Terra Alta)

127è cim de la llista dels "Afegits"

Anem amb uns companys de la UES cap a les Terra Alta per fer un parell de cims que hi ha per aquella comarca.
Sortim del poble de Corbera d'Ebre de l'ermita de Santa Madrona.