dissabte, 21 de desembre del 2013

LA COGULLA (Priorat)

41è cim de la llista dels "Afegits"

Avui anem una mica més lluny, cap al Priorat. Per l'autopista AP-2, passem per Albi, i anem direcció Margalef sense arribar-hi. Deixem el cotxe  a l'aparcament que hi ha sota la presa de Margalef.

Hem de  tornar  enrera per la pista fins a trobar un trencall amb un cartell d' Ulldemolins, la pista ens porta fins el riu, el travessem, quan estem quasi a tocar de la presa girem a la nostra dreta.  Passem per un  pont penjat, i al cap de poc trobem l'indicador de La Cogulla,  seguim el sender que ens porta per tot el barranc de Taverna, és una pujada dreta i sostinguda fins arribar a l' indicador de Racó del Teix, seguim cap a la dreta, i anem seguint el corriol fins arribar dalt de la carena, on ja es veu el vèrtex que ens diu que estem arribant a la Cogulla.  Per la baixada hem de tarnar enrera fins el pal indicador de camins, i anem direcció La Rovellosa, el sender està ben marcat, hi ha senyals vermelloses i fites. En tot moment anem per la carena salvant algun pas de roques, i passem per entremig d'un rocam i  a partir d'aquí comença la baixada, alguns trams en forta pendent, no té pèrdua el camí està molt fressat, hi ha pedrons i marques vermelloses. Arribem al riu, el travessem per unes pedres, agafem una pista a la nostra dreta que ens portarà a l'inici de l'itinerari.