dimecres, 7 d’agost del 2013

PUIG DE GALLINÀS

21è cim de la llista dels "Afegits"

Per arribar al punt de sortida hem d'anar per la N-116 que uneix el pobles de Mont-Louis i Fontpédrouse a la comarca del Conflent.
En arribar a Fontpédrouse agafem una desviació a mà dreta D-28, fins al poble de Prats-Balaguer seguim la pista que passa al costat de l'església.
Per circular per aquesta pista és preferible un cotxe alt o 4x4, ja que hi han moltes pedres i el perill de tocar les parts inferiors del cotxe és constant en cada moment. Finalment arribem a un petit aparcament (1626m) on hi ha una gran bassa d'aigua.

Sortim seguint la mateixa pista (a partir d'aquest punt només transitable per cotxes autoritzats), a 150m de la sortida ja trobem la primera desviació; a mà dreta direcció refugi de l'Orri (1810m), nosaltres agafem a mà esquerra direcció al Coll Mitjà (2367m). Passats uns minuts passem al costat de la Cabana d'Aixeques (en molt mal estat), agafem el GR-10 que per un fort pendent puja pel vessant oest, després d'uns 200 m el camí franqueja el bosc fins que sortim a una pista que ens deixa a un punt que es diu Els Collets d'Avall (1996 m) on ja veiem el Coll Mitjà i a l'esquerra del coll el Puig de Gallinàs.
Aquest tram és magnífic, ja que està molt verd i sembla que estiguem en plena primavera. Sempre seguint el GR-10, arribem al Coll Mitjà. Desde aquest punt agafem un petit corriol bastant ben marcat en principi i que gràcies a les fites podem anar seguint per una pujada, d'un pendent molt pronunciat i que ens porta al Pic de Gallinàs (2624m) MAGNIÍFIC MIRADOR!