dimecres, 17 de desembre del 2014

PUIG D'ESQUER (Alt Empordà)

75è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell en direcció Girona per l'AP-7 fins a Figueres Sud, cap a Llançà per la carretera N-260,  per la C-252 direcció Garriguella, i per la GIV-6032 cap a Vilamaniscle. Entrem a la població i a la part alta busquem el carrer Mas Guanter, el seguim,i continuem per una pista en bon estat, passem el Coll de Sant Quirc, seguint la pista, passem pel Coll de la Serra, deixem un camí a la nostra dreta que ens portaria cap a Colera, i en forta baixada fins travessar el torrent on aparquem el cotxe.
Des d'aquest punt, on  hi ha l'indicador del Puig d'Esquers, comencem a caminar,  passem prop del Mas Baix i del Mas Guanter,  i deixem a la nostra esquerra la pista que va a Puig d'Esquers, agafem el de la dreta, (pujarem al cim pel darrera), deixem una pista a la nostra dreta que va a Mas Patiràs, arribem a un encreuament on hi ha un gran dipòsit, anem cap a la nostra esquerra, més endavant deixem  la pista que segueix recta que porta a Sant Miquel de Colera. Seguim pista i arribem al Coll de Sant Miquel, agafem el camí carener cap a la nostra esquerra que en pocs minuts ens porta dalt del cim.
Fem la baixada per un corriol ben senyalitzat, fins  arribar a la pista per on hem pujat i continuem fins el cotxe.