divendres, 19 d’agost del 2022

TOSSAL GROS-TALLTENDRE - Cerdanya

Recorregut que comença per una pista que està darrera la petita església del poble de Talltendre, s'arribà a aquest poble des de Bellver de Cerdanya, venim per la carretera que va de Puigcerdà a la Seu d'Urgell, en arribar a la rotonda que porta a Bellver, a mà dreta surt en camí, està indicat, és una carretera esfaltada però una mica estreta, no hi ha gaire trànsit, s'arriba primer a Ordén i continua fins a Talltendre. Comencem per la pista uns quants quilómetres, passem per sota del Turó de la Llacuna (1782m) fins a un punt on la pistas'en va cap a la dreta, nosaltres agafem un corriol que en pujada ens porta al prat de Codines, aquí continuem pel costat esquerra del prat, la pujada és bastant bona fins arribar al prat Subirà o Sibra, des d'aquí ja veiem el Collet de Coma de Fornos, tot i que no cal anar-hi, comencem a pujar de nou pel costat esquerra i arribem a una gran asplanada on el Tosal Gros que al fons. La baixada la fem quasi bé tota pel mateix camí de pujada, encara que el primer tros baixant del Tossal ens ho hagafem una mica més per l'esquerra de la punada.