dissabte, 20 d’agost del 2022

PIC dels PESSONS (Andorra)

Sortim des de l'aparcament de Grau Roig, on hem deixat el cotxe i anem a buscar la pista que va cap a l'estany primer on hi ha un restaurant, continuem pel costat esquerra de l'estany i ja entrem al cercle dels pessons, on hi ha uns 15 : estany Rodà, el de Meligar, el de les Fonts, i el del Cap dels Pessons, el camí és una mica accidentat, en alguns moments i la pujada al coll està molt ben marcada, tot i que el tram final una mica trinxat degut al pas de tanta gent i tants corredors de muntanya. Un cop al coll ja veiem el cim a mà esquerra, aquí la cosa ja és més planera fins arribar-hi. La tornada la volem fer per la collada del Montmalús, per aixó baixem cap a l'estany de l'Illa ,sense arribar-hi, primer pel GR7 fins a una intersecció de camins, on hi ha un pal que indica: dreta cap al refugi de l'Illa i pujada per l'esquerra cap a la collada del Montmalús, agafem aquesta darrera opció, que ens porta al pas alt dels Ribuls, passem per sota d'aquests cims i amb una gran diagonal arribem a la collada. i un cop baixat el coll arribem a les pistes d'esquí de Grau Roig i a l'aparcament. La dificultat tècnica la posat "moderada" per la distància a recòrrer.