dimecres, 23 d’agost del 2023

Turó del Pou d'en Sala

Després de 6 mesos d'inactivitat per una fractura, avui amb el Martí hem anat a fer aquest cim de la Llista dels 100 Cims, per començar a caminar per muntanya, .., un recorregut curt , amb poc desnivell, poc a poc i bona lletra

dimecres, 26 d’octubre del 2022

TURÓ DEL MAL PAS

Sortim de l'Alzina del Salari, comencem just al camí que està al costat del planol de recorreguts, aquest camí ens porta a una intersecció de camins agafem al de la dreta i al poc tornem a trobar una altra cruïlla, agafem el camí que puja a la dreta i que ens portarà cap al coll de la Garganta, allà trobem el GR5 , anem cap a l'esquerra per pista un tros, fins a trobar un camí que marxa cap a l'esquerra, deixem el GR5, i que ens porta al coll de Boix, aquí agafem el camí que baixa, l'agafem i arribem a una pista que la passem per seguir el camí que ens porta cap al Turó del Mal Pas. Quan arribem al collet del Mal Pas, tenim dubtes de si vorejar el Turó, que és enorme, per dalt, o baixar fins anar a buscar la pujada per la clotada, finalment comencem a fer-ho a mig aire, fins arribar a un punt que preferim anar a buscar el camí que passa per sota. Millor fer-ho pel camí de sota. La pujada es fa molt bé, i el darrer tram es puja per una canal, però sense cap dificultat, hi ha bones branques per ajudar-te. Tornem a baixar del Turó i desfem un tros el camí d'anada fins a trobar un corriol, a mà dreta que en forta baixada ens porta al fons del barranc, fins el torrent del Roure Llarg, el creuem, surt una pista ampla a mà dreta, no l'agafem, sinò que ens posem dins el torrent, i al cap de pocs metres ja veiem les fites a mà esquerra, agafem el corriol, i sempre seguint el corriol més ampla anem pujant, pujant sense respir fins dalt la carena, i ja comencem a baixar , per un corriol que ens porta de nou al primer tram de camí on hem començat al matí.

dimecres, 12 d’octubre del 2022

TURÓ de CAN DOLCET (Collbató)

Per l'A2 sortim a la K575 és la sortida a Collbató, però hem d'anar a l'altra costat, hi ha un tunel que et porta a l'Avinguda Montserrat, només sortir-ne hi ha una rotonda fem la volta cap a l'esquerra i trobem un petit aparcament on deixem el cotxe.
Fem la volta de la casa cap a la dreta i al final del carrer cap a l'esquerra, seguim una mica les cases fins arribar a un punt que travessa la riera de Can Dalmases, a partir d'aquí ja es converteix en una pista, la seguim fins arribar a una torre on girem a la dreta per una altra pista, hi ha una barrera. aquesta ens porta al Turó, passant per la Torre de Telegraf, en poca estona .
Per allargar una mica la caminada, fem tota una volta , tot per pista, hi ha alguna que altra baixada dreta amb molta pedra, però basicament el camí és acceptable.
Passem per masies: Can Perellong, Can Gineu, Can Martí Joan, Can Dolcet, i molts camps d'oliveres, fins arribar al punt on hem començat la pujada cap al Turó, i en un no res tornem a ser al cotxe.

dimarts, 6 de setembre del 2022

CAP de la CREUETA- Bergueda/Ripollès

És un recorregut petit, tot i que es pot allargar si es comença al Pla d'Anyella. Jo ho vaig fer des del Coll de la Creueta, perquè anava de passada i ho vaig aprofitar. Al coll hi ha un espai d'aparcament, s'ha de retrocedir per la carretera com si anessis cap Castellar de n'Hug, i a pocs metres hi ha un camí, que es veu força bé, puja cap al rocam que es veu des de la carretera, un cop a dalt, el cim queda a la dreta, però jo vaig decidir reseguir tota la carena fins un altre turonet on hi ha una enorme fita i d'allà ja vaig anar a buscar el cim, però abans d'arribar-hi em vaig desviar cap a la dreta on hi ha un vivac i un bon mirador. Al tornar vaig passar per sota del primer turó i ja cap al coll.

dissabte, 20 d’agost del 2022

PIC dels PESSONS (Andorra)

Sortim des de l'aparcament de Grau Roig, on hem deixat el cotxe i anem a buscar la pista que va cap a l'estany primer on hi ha un restaurant, continuem pel costat esquerra de l'estany i ja entrem al cercle dels pessons, on hi ha uns 15 : estany Rodà, el de Meligar, el de les Fonts, i el del Cap dels Pessons, el camí és una mica accidentat, en alguns moments i la pujada al coll està molt ben marcada, tot i que el tram final una mica trinxat degut al pas de tanta gent i tants corredors de muntanya. Un cop al coll ja veiem el cim a mà esquerra, aquí la cosa ja és més planera fins arribar-hi. La tornada la volem fer per la collada del Montmalús, per aixó baixem cap a l'estany de l'Illa ,sense arribar-hi, primer pel GR7 fins a una intersecció de camins, on hi ha un pal que indica: dreta cap al refugi de l'Illa i pujada per l'esquerra cap a la collada del Montmalús, agafem aquesta darrera opció, que ens porta al pas alt dels Ribuls, passem per sota d'aquests cims i amb una gran diagonal arribem a la collada. i un cop baixat el coll arribem a les pistes d'esquí de Grau Roig i a l'aparcament. La dificultat tècnica la posat "moderada" per la distància a recòrrer.

divendres, 19 d’agost del 2022

TOSSAL GROS-TALLTENDRE - Cerdanya

Recorregut que comença per una pista que està darrera la petita església del poble de Talltendre, s'arribà a aquest poble des de Bellver de Cerdanya, venim per la carretera que va de Puigcerdà a la Seu d'Urgell, en arribar a la rotonda que porta a Bellver, a mà dreta surt en camí, està indicat, és una carretera esfaltada però una mica estreta, no hi ha gaire trànsit, s'arriba primer a Ordén i continua fins a Talltendre. Comencem per la pista uns quants quilómetres, passem per sota del Turó de la Llacuna (1782m) fins a un punt on la pistas'en va cap a la dreta, nosaltres agafem un corriol que en pujada ens porta al prat de Codines, aquí continuem pel costat esquerra del prat, la pujada és bastant bona fins arribar al prat Subirà o Sibra, des d'aquí ja veiem el Collet de Coma de Fornos, tot i que no cal anar-hi, comencem a pujar de nou pel costat esquerra i arribem a una gran asplanada on el Tosal Gros que al fons. La baixada la fem quasi bé tota pel mateix camí de pujada, encara que el primer tros baixant del Tossal ens ho hagafem una mica més per l'esquerra de la punada.

dimecres, 10 d’agost del 2022

PIC DEL VENTOLAU (Nova llista de l' 1 de juliol de 2022)

Sortim del Refugi de la Pleta del Prat, baixem fins el final de l'aparcament per agafar el corriol senyalitzat, hi ha un pal indicador, que en forta pujada arriba fins a la carena on hi ha un altre indicació, girem a l'esquerra, el camí no és gaire evident, passem per davant la cabana de Crestuix, seguim remontant i passem per la cabana nova dels Pastors, continuem fins a un rocam on hi ha un pas que ens fa travessar a l'altre costat on el camí és millor i més evident.
El camí va pujant fins arribar a la segona cabana de pastor , en aquest punt ens enfilem una mica i ja es veu el camí que en diagonal i pujada va cap el Ventolau.
La baixada la fem pel mateix recorregut de pujada.