dissabte, 21 de desembre del 2013

LA COGULLA (Priorat)

41è cim de la llista dels "Afegits"

Avui anem una mica més lluny, cap al Priorat. Per l'autopista AP-2, passem per Albi, i anem direcció Margalef sense arribar-hi. Deixem el cotxe  a l'aparcament que hi ha sota la presa de Margalef.

Hem de  tornar  enrera per la pista fins a trobar un trencall amb un cartell d' Ulldemolins, la pista ens porta fins el riu, el travessem, quan estem quasi a tocar de la presa girem a la nostra dreta.  Passem per un  pont penjat, i al cap de poc trobem l'indicador de La Cogulla,  seguim el sender que ens porta per tot el barranc de Taverna, és una pujada dreta i sostinguda fins arribar a l' indicador de Racó del Teix, seguim cap a la dreta, i anem seguint el corriol fins arribar dalt de la carena, on ja es veu el vèrtex que ens diu que estem arribant a la Cogulla.  Per la baixada hem de tarnar enrera fins el pal indicador de camins, i anem direcció La Rovellosa, el sender està ben marcat, hi ha senyals vermelloses i fites. En tot moment anem per la carena salvant algun pas de roques, i passem per entremig d'un rocam i  a partir d'aquí comença la baixada, alguns trams en forta pendent, no té pèrdua el camí està molt fressat, hi ha pedrons i marques vermelloses. Arribem al riu, el travessem per unes pedres, agafem una pista a la nostra dreta que ens portarà a l'inici de l'itinerari.

divendres, 20 de desembre del 2013

COLLBAIX (Bages)

40è cim de la llista dels "Afegits"

Aquesta és una sortida ràpida, per fer una matinal, és molt freqüentat per la gent de Manresa i De Sant Joan de Vilatorrada. Comencem l'itinerari des de Sant Joan de V., aparquem davant el Mas Llobet, anem a buscar les marques del GR-3 que anirem seguint i que ens durà al Collbaix per un corriol amb força pendent, abans d'arribar al cim passem per una construcció, una antiga Tina. La baixada la fem cap a l'oest, fins a trobar el PR, passant pel Mas del Molí i cap a Sant Joan de Vilatorrada.

dissabte, 14 de desembre del 2013

SOBREPUNY (Berguedà)

39è cim de la llista dels "Afegits"

Hem anat al poble de la Nou del Berguedà, hem deixat el cotxe a l'aparcament de l'Ajuntament. L'itinerari és circular. Comencem a caminar tot seguint el GR 241, ens portarà a la font del Patzí, arribem a un encreuament on agafem el camí de la nostra dreta que sense deixar-lo ens portarà cap al cim. La baixada la fem cap al collet del Faig, coll de la Plana, deixarem el GR i passarem per sota les dues roques, anomenades Les Agudes per arribar a les mines del mateix nom, cap al Grau de l'Insula i de nou al poble de la Nou.

dijous, 28 de novembre del 2013

PUIG AGUILERA (Anoia)

38è cim de la llista dels "Afegits"

Hem sortit del poble d'Òdena i per un pista hem arribat al Raval d'Aguilera, seguint la pista fins arribar a trobar un corriol a la nostra esquerra i que no hem deixat fins arribar al cim.

divendres, 15 de novembre del 2013

Torre Alta o Castell de Ferran ( Anoia)

37è cim de la llista dels "Afegits"

Hem anat cap a Monistrol de Montserrat , i hem pujat cap al coll de la Massana. És un cim sense cap interès, molt curt, per això nosaltres hem allargat la caminada una mica, tot i així té una vista molt bona de la regió d'agulles.

dijous, 14 de novembre del 2013

PIC DE SALÒRIA (Alt Urgell)

36è cim de la llista dels "Afegits"

Anem fins Andorra i un cop passat San Julià de Lòria i en el trencal que diu Aixovall,  girem a l'esquerra agafant la carretera que va cap a Os de Civis. Amb el cotxe podem arribar fins el coll de Conflent (2160m), són 8 quilometres de pista. Des d'aquest punt hem anat a buscar la carena i tot seguint-la ens ha portat fins el cim.
El pic de Salòria s'alça sobre les valls de Conflent, de la Magdalena i de Salòria, dins del Parc Natural de l'Alt Pirineu.  El cim es troba en un punt estratègic, una mica endarrerit respecte de la línia aixial pirinenca, i per tant hi ha una perspectiva molt bona dels cims importants d'aquesta zona.

dimecres, 13 de novembre del 2013

SANTA FE (Alt Urgell)

35è cim de la llista dels "Afegits"

La ruta s'inicia a Organyà.  El punt d'inici de la sortida és l'oficina d'informació turística que hi ha a la plaça de les Homilies.
Immediatament cal desviar-se a la dreta (NO) pel carrer de Santa Fe o carretera de Cabó, que cal deixar al cap de 450 m de la sortida, per prendre una pista de l'esquerra (NO)
Es passa una casa de pagès: la Borda. Es continua seguint la pista que es fa estreta i esdevé un corriol que discorre a la vora d'un reguer entre una filera d'arbres i els camps.
S'arriba a la carretera de Montanissell, que cal travessar per endinsar-se al bosc seguint el camí que continua a l'altra banda, sempre cap a l'O. Es creua tres cops més la pista que puja a coll Marí. En l'últim tram el camí descriu ziga-zagues tot guanyant altitud fins arribar al Collet del Prats i amb poc menys, d'uns deu minuts arribem a Santa Fe.

dijous, 7 de novembre del 2013

PUIG DE L'ÀLIGA (Alt Penedès)

34è cim de la llista dels "Afegits"

Anem cap a Vilafranca del Penedès, Sant Miquel d'Olèrdola, i cap al castell d’Olèrdola on hi aparquem el cotxe. Trobem les marques del GR, que seguim en direcció al Puig de l’Àliga. Anem per pista fins arribar a l'urbanització Daltmar que voregem una estona seguint sempre les abundants pintures. Anem pujant suaument fins que arribem al punt de la darrera pujada de la pista al cim, on nosaltres la deixem, i seguim les marques del GR que ens porta per un corriol que arriba just al cim.

dissabte, 2 de novembre del 2013

PIC DE LA FONT BLANCA (Principat d'Andorra)

33è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de la Massana, cap al Serrat i cap a les Cabanetes (direcció estació d'esquí d'Arcalís). Fa un dia esplèndid i som una bona colla, ja que forma part d'una de les sortides organitzades pel Club Pirinenc Andorrà amb motiu de la 37è Aplec Excursionista del Països Catalans.
Anem pujant per la vall del Comís Vell, portella de Rialb i pic de la Font Blanca (2903m), la baixada la fem per la vall de Rialb fins arribar a la veda de Sorteny on ens espera l'autocar.

divendres, 1 de novembre del 2013

PIC D'ENCLAR (Principat d'Andorra)

32è cim de la llista dels "Afegits"

Des del poble de Sispony (parròquia de la Massana) fem una mica de pista esfaltada fins a l'encreuement de dos pistes de terra, agafem la de la dreta que ens porta cap a la collada de Muntaner, on es pot veure a l’oest la serra d’Enclar, de la qual destaquen els cims anomenats del Bony de la Pica (2.402 m), el pic d’Enclar (2.383 m) i el de Carroi (2.335 m)
Anem directes al Pic d'Enclar i d'alla cap el Bony de la Pica o Os de la Pica. Tornem a desfer el camí i mentre la resta continua pel camí de pujada, amb l'Isidre aprofitem i anem cap el Pic de Carroi, i fem la baixada per la pista que serveix pel manteniment de les antenes, que ens porta directes al cotxe.

divendres, 25 d’octubre del 2013

LES BORREGUES ( Ripollès)

31è cim de la llista dels "Afegits"

Anem cap a Setcases i seguim la carretera que porta a l'estació d'esquí de Vallter 2000. Quan arribem als Plans de la Molina, en un revolt molt tancat  aparquem el cotxe, ja que el camí comença just en aquest indret.
Seguim el torrent de la Coma de l'Orri, passem per la Jaça dels Marrans, la Jaça del Mig , la Jaça de Dalt fins arribar al Coll de la Coma de l'Orri (2498m). Des del coll anem a buscar la carena que ens queda just a l'altre costat del Gra de Fajol i només ens queda seguir-la per un camí molt marcat que ens porta fins el cim de les Borregues (2675m).
Fem la tornada pel mateix camí.

dimecres, 16 d’octubre del 2013

TUC DORMIDOR (Conflent)

30è cim de la llista dels "Afegits"

Avui marxem cap a Prada, des d'aquesta població agafem la carretera que va cap a Mousset i ens arribem fins el coll de Jau, aparquem el cotxe. És una caminada tranquil.la i té molt bones vistes al vessant francès.

LA MUGA (Cerdanya)

29è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Llívia cap a Prullans , Viliella i aparquem el cotxe a Cal Jan de la Llosa. Seguim per la Vall de la Llosa el GR fins travessar la passarel.la, llavors a pocs metres seguim un camí a l'esquerra que puja fins a l'estany de la Muga, ens dirigim al coll de la Muga i per la carena arribem al cim.

dimarts, 10 de setembre del 2013

PIC DE L'INFERN (Conflent)

28è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell per anar a Vallter 2000, arribem a l'aparcament de l'estació d'esquí on deixem el cotxe. Anem a buscar la pista que surt, a la nostra dreta, la seguim fins arribar a una petita caseta on les pilones del remontador giren i s'enfilen tot recta, a la dreta. Arribem al final del remontador i ja trobem fites que ens porten dalt la carena, sortim passat el Pic d'Ombriaga, d'allà cap al coll de la Geganta i per l'Esquena d'Ase arribem al Bastiments. Des d'aquest punt seguim tota la carena, pujant i baixant diferents desnivells per passar pel Pic de Freses i finalment arribar al Pic de l'Infern. La tornada la fem pel GR-11 cap al coll de la Marrana.

diumenge, 1 de setembre del 2013

GRAN ENCANTAT (Pallars Sobirà)

27è cim de la llista dels "Afegits"

Just davant del refugi E. Mallafré surt un camí que baixa al riu Monestero, es creua per una passera de troncs, per un bosc de pi i abets ens porta cap a la canal Central dels Encantats. Llavors gira cap a la dreta (SW) seguint-lo arribem a la Valleta Seca, i més tard al Pletiu dels Cantals, lloc on hi ha una cruïlla de camins, i des d'on ja es veu la canal per on hem de pujar, i que ens porta al coll dels Encantats des d'on veiem el llac i la vall de Serull (E) i la vall de Monestero (W).
A partir d'aquí anem guanyan alçada per la canal de roca per arribar una bretxa bastant marcada, es passa a l'altre costat i per la dreta anem a buscar la cresta que ens portarà fins el cim.

dissabte, 31 d’agost del 2013

PIC DE SUBENUIX (Pallars Sobirà)

26è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim del refugi Ernest Mallafré a les vuit del matí, voregem el llac de Sant Maurici, per la nostra esquerra fins arribar al pal indicador de la vall de Subenuix. Deixem la pista principal per agafar un corriol que puja per la vall, és bastant llarga però de molt bon fer. Passem l'estany de Subenuix, més endavant trobem l'estanyet Xic i anem a buscar, en forta pujada, el coll que està entre el Pic dels Estanyets (esquerra) i el Pic de Subenuix (dreta), d'allà tot seguint la cresta cap al cim.

divendres, 30 d’agost del 2013

TUC DE RATERA (Pallars Sobirà)

25è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell a les 7 del matí direcció Sant Maurici. Volem aprofitar el dia i anar a fer el Ratera, per tant hem decidit agafar el taxi a Espot per arribar al refugi E. Mallafré, deixar les coses i marxar cap al cim.
A les 12 del mitgdia comencem a caminar, fa un dia esplèndid. Agafem el camí del GR-11 que ens durà al Port de Ratera d'Espot i un cop allà girem a la nostra esquerra i cap a dalt del cim.

dijous, 29 d’agost del 2013

PEDRACASTELL (Maresme)

24è cim de la llista dels "Afegits"
Avui cap al Maresme a buscar un altre dels cims de la llista dels "100 CIMS" de la Feec.
Des de Sabadell direcció Barcelona per anar a buscar la C-32 i passat Mataró sortir per anar cap a la N-II fins a Canet de Mar. Hem arribat en cotxe fins el Santuari de la Misericordia on hem deixat el cotxe. Sortim des del Santuari per la nostra dreta, al primer cantó girem a l'esquerra i sempre amunt arribem a la Creu de Pedracastell.

dimecres, 21 d’agost del 2013

PUNTA PIERRE HARLÉ (Alta Ribagorça)

23è cim de la llista dels "Afegits"

Des de l'embassament de Cavallers hem seguit el camí que porta al refugi Ventosa i Calvell, fins al planell, un cop passat el pont de fusta, molt nou, ens hem dirigit cap al barranc d'Estany de Cloto, seguint sempre el barranc i buscant per on pujar, ja que no hi ha cap fita, ni camí, hem arribat a l'estany Cloto, amb la magnífica vista del Pa de Sucre. En aquest punt hem seguit les fites que venen del refugi i van cap als Besiberris, peró les hem deixat al cap de poc per enfilar-nos per la Pala Alta de Riumalo,  per unes pendents molt fortes d'herba,  fins arribar sota de la base de la punta d'Harlé, llavors hem anat borejant-la pel costat dret fins arribar a veure el Pa de Sucre, i a partir d'aquí hem grimpat per una canal que ens ha portat al cim.
La baixada fins a l'Estany Cloto hem fet el mateix camí, però des de l'estany hem continuat pel camí que porta al refugi, per ser més comode de baixar que no pas pel barranc de l'Estany Cloto.

diumenge, 18 d’agost del 2013

PUIG DE LA CREU

22è cim de la llista dels "Afegits"

Hem anat a fer una matinal al Puig de la Creu. Sortim de Sabadell cap a Castellar i aparquem el cotxe al centre del poble. Sense saber massa per on pujaríem, ens hem dirigit al final del poble, hem enfilat un carrer i al final de tot hem trobat, al costat de la pista que puja cap al cim, un camí que ens ha portat, sense trepitjar pista, fins a dalt del cim. És el camí antic.

dimecres, 7 d’agost del 2013

PUIG DE GALLINÀS

21è cim de la llista dels "Afegits"

Per arribar al punt de sortida hem d'anar per la N-116 que uneix el pobles de Mont-Louis i Fontpédrouse a la comarca del Conflent.
En arribar a Fontpédrouse agafem una desviació a mà dreta D-28, fins al poble de Prats-Balaguer seguim la pista que passa al costat de l'església.
Per circular per aquesta pista és preferible un cotxe alt o 4x4, ja que hi han moltes pedres i el perill de tocar les parts inferiors del cotxe és constant en cada moment. Finalment arribem a un petit aparcament (1626m) on hi ha una gran bassa d'aigua.

Sortim seguint la mateixa pista (a partir d'aquest punt només transitable per cotxes autoritzats), a 150m de la sortida ja trobem la primera desviació; a mà dreta direcció refugi de l'Orri (1810m), nosaltres agafem a mà esquerra direcció al Coll Mitjà (2367m). Passats uns minuts passem al costat de la Cabana d'Aixeques (en molt mal estat), agafem el GR-10 que per un fort pendent puja pel vessant oest, després d'uns 200 m el camí franqueja el bosc fins que sortim a una pista que ens deixa a un punt que es diu Els Collets d'Avall (1996 m) on ja veiem el Coll Mitjà i a l'esquerra del coll el Puig de Gallinàs.
Aquest tram és magnífic, ja que està molt verd i sembla que estiguem en plena primavera. Sempre seguint el GR-10, arribem al Coll Mitjà. Desde aquest punt agafem un petit corriol bastant ben marcat en principi i que gràcies a les fites podem anar seguint per una pujada, d'un pendent molt pronunciat i que ens porta al Pic de Gallinàs (2624m) MAGNIÍFIC MIRADOR!

dijous, 1 d’agost del 2013

COMALOFORNO

20è cim de la llista dels "Afegits"

Hem dormit a Pont de Suert per tal de poder començar a caminar a primera hora. Hem anat fins a la presa de Cavallers, on hem deixat el cotxe a l'aparcament superior, sota mateix de la presa. Hem travessat la presa, fins arribar al final on comença un camí que porta cap al pas de l'Os. És un camí amb un desnivell considerable, però en certa manera va bé, guanyes alçada molt aviat, ens porta sota els contraforts del Comalestorres, un cop sortim del bosc fem una gran diagonal per anar en direcció a un coll herbós, molt visible, que ens queda davant i a la nostra dreta. Un cop arribats al coll fem un gir a la nostra esquerra que ens portarà al llac Gelat del Comaloforno, i realment, tot i ser el dia 1 d'agost està cobert de neu i gelat.
Des del llac ja podem veure el collet que ens portarà cap al cim, hi ha força neu, això ens farà la pujada una mica més fàcil d'accedir-hi, ja que és una canal d'una pedra petita i molt inestable.
Des del coll i passant per darrera de tots els contraforts arribarem a un petit collet (hi ha fites) d'on veiem el Comalestorres, i d'allà a buscar una petita canal que acaba al cim.

dimecres, 17 de juliol del 2013

PUIG CENDRÓS

19è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Sabadell cap a Monistrol, per la C55, al quilòmetre 7 hi ha un indicador que diu: La Puda. Seguim aquesta pista un xic malmesa fins a trobar l'indicador de Sant Salvador de les Espases. Aquí deixem el cotxe hi continuem per la pista, passem per devant l'entrada del que havia estat el balneari, cap al coll de Can Tobella, llavors cap a Sant Salvador de les Espases, on esmorzem. Llavors anem cap al coll de Bram, i agafem el camí de la dreta que ens portara al coll de Bernat, baixem cap al pla del Fideuer, des d'allà es veu el Puig Cendrós.
Per la tornada, tornem una mica pel camí que hem fet per arribar al pla Fideuer, però deseguida trobem el trencall que surt cap a l'esquerra i entra a la vall que passa per sota de Sant Salvador de les Espases, aquest corriol ens porta al poster indicador on hem deixat el cotxe.

dimecres, 10 de juliol del 2013

TURÓ DE SAMON

18è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim des de Sabadell cap a Granollers, direcció Sant Celoni,  per la BV-5301 cap a Santa Maria i Sant Esteve de Palautordera, arribem a Santa Margarida i quasi quan ja s'acaba el poble, hi ha una carretera esfaltada, a mà esquerra, la seguim fins que s'acaba l'esfaltat. Hem començat a caminar des del cartell indicador: Sant Elies, Can Cortés, tot seguint la pista, fins arribar a la carena.
Hem fet la caminada circular, d'uns 14Kms., 7Km de forta pujada, tot passant per diversos turons: Turó de Pi Novell, Turó d'Elies, per arribar al Turó de Samon. La tornada, després d'una forta baixada per un  corriol hem anat a parar a la pista, passant per la font Borrell.

dijous, 4 de juliol del 2013

PUIG ESTELA

17è cim de la llista dels "Afegits"

Des del poble d'Ogassa (Ripollés) continuem per la carretera que porta al refugi Montserrat, la pista està encimentada, fins que falta quasibé dos quilometres per arribar al refugi. Deixem el cotxe a Can Quimet i continuem a peu per la pista fins arribar al coll de Pal. Des del coll anem cap a l'esquerra seguint tota la carena fins arribar al Puig Estela o Puig Sestela (2013m).
La baixada la fem en direcció cap al Taga, sempre per la carena fins arribar a la portella d'Ogassa i en aquest punt, girem cap a la nostra dreta per tornar cap a coll de Pal.

dilluns, 24 de juny del 2013

FONTFREDA

16è cim de la llista dels "Afegits"

Des de l'estació d'esquí de Porté, agafem una pista que ens porta a l'intermitja, deixem el cotxe i comencem a caminar per sota de la línia dels remontadors fins a un punt que girem a l'esquerra per anar a pujar al coll del Roc de les Ombres (2309m), un cop al coll tenim davant nostre el Fontfreda, baixem uns metres i anem a buscar la vessant esquerra, la pujada és forta però no té cap complicació.
Fem el camí d'anada i tornada pel mateix lloc.

diumenge, 23 de juny del 2013

PUIGPEDRÓS DE LANÓS

15è cim de la llista dels "Afegits"

Des del coll de Puimorens agafem una pista a mà dreta que ens porta uns quilometres més amunt per la coma d'en Garcia o coma d'Engracies. Un cop arribem a la portella d'en Garcia comencem a baixar cap a la Jassa de Pedrós per anar a buscar la canal que porta a la portella Roja. Hem trepitjat neu però a la canal, no.
Des de la portella hem de fer un flanqueix per una pala de neu, una mica exposat, per anar a buscar la pendent sense neu que ens portarà directes al cim.
Per tornar, baixem fins al llac i remuntem la pala verdosa que ens porta fins a una gran fita que hi ha abans de pujar al Coma d'Or i tot baixada cap al coll de Puimorens.

dissabte, 22 de juny del 2013

COSTA PUBILLA (Ripollès)

14è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim des del Refugi del Pla de Prats a 1562m, tot seguint una pista que al cap de poc deixem per enfilar-nos a l'esquerra, muntanya amunt, fins arribar a la carena, una mica més amunt del Coll Pan, i d'allà cap a la Covil a 2001m, baixem per arribar al Coll de Coma Ermada a 1875m, i carena amunt cap al Costa Pubilla a 2053m. Baixem pel costat que porta al Coll de la Bona i tot baixant anem a buscar el Coll Roig i de retorn al Refugi del Pla de Prats.
Desnivell: 602 metres
Distància: 11 Km

dimecres, 24 d’abril del 2013

PUJOL DE LA MATA

13è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Sabadell cap a Matadepera i coll d'Estenalles. Deixem el cotxe a l'aparcament que hi ha abans d'arribar a la caseta d'Informació del Parc.

Davant del centre d'informació del Parc, surt una pista amb un indicador cap a La Mata, el seguim fins que abans d'arribar a la casa de La Mata hi trobem un trencall, a la nostra dreta, que és el camí de Mura, el seguim, aviat es bifurca i agafem el de l'esquerra. Aquest camí ens porta al  torrent del Roure del Parrac, finalment  arribem a un encreuament de diversos camins: el de la dreta cap a la Falconera, el que baixa cap a Mura i el de l'esquerra ens porta cap al Pujol de la Mata.
La pujada la fem pel perfil dret, hi ha dos trams equipats amb esglaons que fan més fàcil la pujada al cim.

Per tornar desfem el camí fins a l'encreuament que hem passat a la pujada (Pujol de la Mata-Mura-Roca Falconera) i anem rectes direcció la Falconera, però ens hem de  desviar en un trencall a la nostra esquerra, no massa evident, un cop som a la Falconera tornem per un camí que cap de nosaltres havia fet abans.

divendres, 19 d’abril del 2013

PUIGGRACIÓS

12è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim des de  la Garriga, en cotxe arribem a l'aparcament del cementiri nou. Des d'allà mateix surt una pista de terra i seguim el PR-C-33 que passa pel Santuari de Puiggraciós. Un cop arribat al Santuari es pot accedir al cim de Puiggraciós per un camí que surt de darrera de les edificacions, però nosaltres hem desfet una mica el camí i ens hem enfilat per un corriol que passa sota le línia elèctrica, una bona pujada,  i hem baixat pel camí que porta de nou al Santuari, a partir d'aquí hem desfet el recorregut de pujada.

diumenge, 31 de març del 2013

CAMBRA D'ASE

11è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Llívia cap a l'estació d'esquí d'Eina. Aquest cop la sortida és mista: raquetes i esquís de muntanya. Comencem la pujada per una pista verda, 'Chemin de Marmottes' fem una gran diagonal cap a la dreta i pujem per una pista vermella 'Jacques Solère' per arribar a la quota 2400 on ja ens enfilem per la carena per arribar al Cambra d'Ase.

divendres, 22 de març del 2013

TURÓ DEL ROS

10è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell direcció Viladecavalls. Entrem a la població i seguim l'indicador: "Sant Lluís" que ens portarà per una pista esfaltada fins a la finca de ca'n "Buxeres", hi ha un replà a mà dreta on deixem el cotxe.
Comencem a caminar seguint les indicacions de: 'Al Turó de les Guixeres' i 'Al Turó de les Bassotes' per una pista de terra duna suau pujada.
Arribem en un punt que hi ha dos camins, un porta al mirador de les Bassotes, però com que hi ha una boira bastant densa no veiem res, tornem enrrera i continuem pel camí de l'esquerra que ens portarà al 'Turó de le Guixeres'. Arribarem al coll de Can Margarit i tornarem a fer una forta pujada fins a arribar al 'Turó dels Quatre Termes' per tornar a baixar i fer la darrera pujada cap al 'Turó del Ros'.
El camí de tornada el fem pel mateix lloc.

dissabte, 16 de març del 2013

NOUFONTS

9è cim del llistat dels "Afegits"

Primera sortida de la temporada amb esquís de muntanya, i un altre cim del llistat del Repte dels "100 CIMS" de la FEEC.
Tot un grup d'amics ens vam desplaçar a la vall de Núria per pujar amb esquís el Noufonts. No cal explicar massa el recorregut, és fàcil de trobar. Des del Santuari de Núria pel (GR11) fins arribar a la jaça de Baix que girarem a l'esquerra per fer una pujada per entrar al Torrent de Noufonts i cap al coll. Un cop al coll el cim ens queda a mà esquerra i a la dreta el Noucreus.

divendres, 15 de març del 2013

ROCA SERENY

8è cim del llistat dels "Afegits"

Aproximació en cotxe:
Sortim de Sabadell direcció Castellar del Vallès, Sant Llorenç Savall i Granera per la B124. Passat el Km. 24 trobem el trencall de Granera a mà dreta, i  ja som al collet de la Caseta. Al costat esquerre hi ha una esplanada amb dues marquesines de fusta, on podem deixar-hi el cotxe.

Recorregut:
Sortim per la pista que està a continuació de l'esplanada cap a l'esquerra, direcció sud. Passarem per sota de les línies elèctriques i, una mica més endavant, trobarem que la pista es divideix en dues. A la pista de l'esquerra  hi veurem una indicació de "Sepulcre Megalític", que seguirem fins arribar a un punt on ens faran tombar cap a la dreta (indicació) per un corriol en pujada que ens portarà al sepulcre.
Des d'aquí continuarem per un caminet que passa per sota de la Roca Sereny per anar fins a un collet on ja hi veurem una petita fita (a mà dreta) marcada amb una fletxa en verd que ens portarà  dalt de la roca.
Un cop aquí, hi ha dues opcions: enfilar-se sobre la Roca Sereny (que no té cap dificultat) o bé anar-la resseguint per sota.
Nosaltres vam recórrer-la per dalt fins al final, per acabar baixant per un petit corriol que ens va portar al costat de les dues torres elèctriques. Abans de sobrepassar-les, vam girar a la dreta i ja vam tornar a ser al camí de pujada.

És una excursió curta però té una vista del Pirineu molt bona.

dissabte, 9 de març del 2013

ROCA ROJA i Roques de Benavent

7è cim del llistat dels "Afegits"

Les indicacions del recorregut, les he copiat de la meva amiga Mercè Foguet. Aquest cim el vaig fer amb ella i el Jordi.
Aproximació en cotxe:
Aparquem el cotxe a una gran entrada que hi ha al costat de la carretera C-1412b entre el Coll de Comiols i la població de Benavent.
Trobem un pal indicador al començament d'un corriol que porta dalt la cinglera pel Grau Curt.

Itinerari a peu:
Pugem pel corriol del Grau Curt, quan som dalt la cinglera trobem uns indicadors (mirador de Roca Roia)  i una pista, anem cap a l'esquerra seguint aquesta pista fins a un encreuament, anem cap a l'esquerra directament a unes grans antenes, Roca Roia.
Seguim pel perfil de la carena cap al mirador de Roca Roia, més endavant trobem uns bunquers, anem seguint pel perfil fins arribar al començament del Grau de Moles, seguim pel GR-1 direcció Benavent de la Conca.

Seguint els indicadors, i les marques grogues passem per Benavent i per un corriol arribem a l'inici de l'itinerari.

dilluns, 25 de febrer del 2013

ROC DE SANT AVENTÍ

5è cim del llistat dels "Afegits"

Aproximació en cotxe:
Arribem a La Pobleta de Bellveí per la carretera L-503, al trencall de Montcortés girem i seguim la carretera estreta fins arribar a l'estany, seguim direcció Mentui, Peracalç.
Seguim vorejant el llac, deixem el trencall a Cabestany, girem a la nostra esquerra direcció Peracalç i deixem Mentui. Arribem a un altre trencall i anem direcció Montsor deixant l'asfalt.
A uns 400 m trobem un espai per deixar el cotxe i aparquem.

Itinerari a peu:
Seguim la pista, deixem un trencall a la nostra esquerra, més endavant a la nostra dreta veiem unes antenes i deixem una pista també a la nostra dreta. Arribem a un trencall de pistes i agafem la del mig que en forta pujada et porta dalt del cim.

Retorn:
Fem el mateix itinerari.

MONTLLOBAR

6è cim del llistat dels "Afegits"

Sortim de Tremp direcció Lleida per la carretera C-13, al cap de pocs kms trobem un trencall a la nostra dreta direcció Pont de Montanyana, la seguim, passem per Fígols i aprox al Km 13 trobem a la nostra dreta un mirador, aparquem al cotxe.
A l'altra costat de la carretera surt una pista que indica Castell i Mirador de Montllobar, la seguim, anem fins el castell i fins el mirador.
Seguim la pista fins que al peu del cim de Montllobar trobem a la nostra esquerra un corriol senyalitzat amb fites, amb forta pujada ens porta fins dalt del cim.

El camí de tornada el fem pel mateix recorregut.

diumenge, 24 de febrer del 2013

PALA DEL TELLER

4t cim del llistat dels "Afegits"

Aproximació en cotxe:
Sortim de La Pobla de Segur per la carretera N-260 direcció Pont de Suert, després del Coll de Perves trobem un trencall a la nostra esquerra direcció Adons, seguim aquesta carretera fins arribar al poble d'Adons. Aparquem.

Itinerari a peu:
Al final del prat del davant del poble hi ha un pal indicador de El Portús, seguim aquest camí ben senyalitzat amb cartells i fites fins el pas del Portús (pas entre roques de força alçada, recomanat passar-hi).
Tornem a l'entrada del pas fins tornar estar a la carena, la pala del Teller és ben visible i no hi ha pèrdua, hem seguit algun tram de corriol, alguna fita i hem anat pujant entre els boixos, l'últim tram hem seguit el perfil de la carena.

Retorn:
Hem seguit el mateix itinerari aproximadament.

divendres, 15 de febrer del 2013

EL CASTELLOT

3r. cim del llistat dels "Afegits"

Sortim de l'ermita de Sant Sadurní de Castellví. Seguirem la indicació de l'Obaga del Castellot que dona la volta a la muntanya fins a sortir a la pista de terra que porta directament al cim. El conjunt està comprès per les restes de la torre medieval i el que queda de l'església de Sant Miquel, amb dues datades del S.X Baixem per un corriol  que ens porta a la cova, sota el cim, i retornem a la carena. Desfem un tram de camí i en el seguent trencall girem a l'esquerra  i  agafem el corriol que directament  ens porta a l'ermita de Sant Sadurní.

dimecres, 30 de gener del 2013

ROCA DE SANT SALVADOR

2n. cim del llistat dels "Afegits"

Aquest cop anem cap a la Roca de Sant Salvador (l'Elefant). Deixem el cotxe a l'aparcament de Santa Cecília, desfem una mica de carretera per anar a buscar el camí de l'Arrel, direcció el Monestir, fins a trobar la canal del Pou del Gat, cap a la Roca de Sant Salvador, volíem baixar per la canal de l'ermita de Sant Salvador, però ens la vam passar i vam agafar una canal, de la qual no sabem el nom, que va a parar al camí que porta a la panxa del Bisbe (la fan servir els escaladors) Compte perquè s'ha de baixar un tros amb una corda fitxa. I vam anar a buscar de nou el camí de l'Arrel per tornar on teníem el cotxe.

dijous, 3 de gener del 2013

EL MONTGRÒS (Montserrat)

Bé, jo em pensava que ja havia acabat amb el Repte dels "100 CIMS" de la FEEC, però, sorpresa !
Són 308 cims els que hi ha a la llista des del 1r. de gener. Se m'ha girat feina, de nou.
He començat pel Montgròs. Des de Santa Cecília anem a buscar la canal del Miracle, un cop pujada la canal arribem al camí que ve del refugi d'Agulles, continuem cap a l'esquerra passem per sota del cilindre per anar a buscar la canal de la Salamandra, pujem la canal de Migdia cap al Montgròs i baixem per la canal de la font de la Llum.