diumenge, 22 de novembre del 2015

EL TOSSAL DE LA MORADILLA

126è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Sabadell cap a Lleida, anem al poble de l'Alcoletge on començarem el recorregut circular, ho fem en bicicleta per ser un cim molt poc interessant de fer a peu, passem per Bell-lloc d'Urgell, Alamús, i fem una parada per pujar el Tossal de la Moradilla, el fem a peu perquè hi ha una bona pujada, curta però forta, i jo  no ho podria pujar.  I tornem cap a l'Alcoletge on tenim el cotxe.
Ha fet un dia esplèndid, això sí molt fred.

dimecres, 4 de novembre del 2015

PIC DE SALLAFORT- el meu "300 cim"

125è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Sabadell cap a la Jonquera per l'AP7, continuem per l'A-9 ja dins a France, sortim a Le Boulou, anem direcció Banyuls sur Mer, entrem dins d'aquesta població, on hi ha un indicador que diu: Torre de Madeloc, seguim sempre aquesta indicació, sortim per la part alta de la població, per una petita pista esfaltada fins el Coll de Gascons -hi ha un pal indicador de camins-, entrem a mà esquerra per una pista sense esfaltar que ens porta al coll de Vallauria, on deixem el cotxe.
A mà esquerra queda el Pic de Sallafort, passem la cadena que hi ha en el mateix coll i seguim per una pista fins arribar a trobar un corriol a mà esquerra, és el GR no l'hem de deixar ja que arriba fins el Puig de Sallafort, un cop arribats anem cap a la nostra dreta fins una creu, on hi ha molt bona vista i tornem a desfer el camí per anar al Pic de Sallafort que queda a l'esquerra.

divendres, 23 d’octubre del 2015

El MORRAL DE CABRAFEIXET (Baix Ebre)

124è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Tortosa ja de tornada cap a Sabadell, anem direcció el Perellò per anar a la Serra del Boix. Anem per una pista envoltada d'oliveres fins arribar a una cruïlla amb un gran cartell indicador de les pintures rupestres, seguim una mica més la pista fins arribar a una altra cruïlla on deixem el cotxe.
Agafem la pista de l'esquerra, GR192,  cap a la balma de Cabrafeixet i les pintures rupestres, ens desviem per anar a veure les pintures rupestres, passem per la Cova de la Mallada, i continuem fins tornar a trobar el GR, el corriol segueix fins arribar en un collet, on hi ha un petit indicador, cap a la dreta porta al Morral de Cabrafeixet.
Per la baixada desfem el camí fins el collet i passem per sota del morral per un bosc recentment cremat direcció a la Bassa del Morral, arribem a una pista que ens portarà fins on tenim el cotxe.

dijous, 22 d’octubre del 2015

EL MONTSIANELL (Montsià)

123è cim de la llista dels "Afegits"

Aquest cim és curtíssim i per això el fem a la tarda després d'haver fet el Negrell (al matí), fa molta calor, aprofitem la pista que porta just sota el cim. L'anada i la tornada la fem pel mateix camí.

EL NEGRELL (Montsià)

122è cim de la llista dels "Afegits"

Hem dormit a Tortosa i avui volem fer el Negrell. Anem a la Sènia per la carretera TV-331, travessem el poble i sortim direcció Fredes, un cop passem la pressa d'Ulldecona girem a la nostra dreta i anem per la CV-106, un cop arribats a Fredes agafem una pista en molt bon estat que surt a l'entrada del poble i la seguim fins El Pinar Pla, on aparquem el cotxe.
El recorregut està ben senyalitzat amb pals indicadors, passem pel refugi de la Font Ferrera en aquest punt seguin el GR7, al primer encreuament de pistes anem cap a la nostra dreta, i en el següent encreuament ja trobem el pal indicador del "Negrell" que ens porta fins dalt del cim.

dimecres, 21 d’octubre del 2015

MONT CARO (Baix Ebre)

121è cim de la llista dels "Afegits"

Avui volem aprofitar el dia, després de fer la Coscollosa i de menjar una mica anem cap al refugi del Mont Caro, on aparquem el cotxe i fem un recorregut molt curt per arribar dalt del cim. Ho hem decidit fer així per ser un cim sense cap interès, hem d'anar creuant la carretera que arriba fins dalt, i bé... el fem perquè està a la llista dels "100 Cims".

LA COSCOLLOSA (Baix Ebre)

120è cim de la llista dels "Afegits"

De Sabadell per l'AP7 direcció Tortosa, sortim d'aquesta població per la C-12, a prop de Xerta trobarem una pista asfaltada que seguirem fins al final, uns 5,3 kms. aproximadament, anirem a parar al canal i justament a l’altre cantó surt una altra pista asfaltada que ens durà fins a la Font Nova on podrem deixar el cotxe i començar la ruta.
Tot el recorregut està senyalitzat amb pals indicadors, hem de començar anant en direcció a la Moleta, passem pel refugi de la Font Nova i continuem per la nostra dreta i continuem seguint els pals indicadors.

La tornada ens desviem cap a la Font de Domingo fins arribar a la Font Nova de nou.

dissabte, 17 d’octubre del 2015

LA PICOSSA ( Ribera d'Ebre)

119è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Sabadell cap a les terres del Sud. Anem cap a Mora d'Ebre just a l'entrada agafem la direcció que senyala 'Ermita de la Madrona', és on comença el recorregut,  que el farem circular. Seguim sempre les marques blanques i verdes, està ben senyalitzat, fins dalt del cim, la baixada la fem en direcció al pic de l'Estel que el tenim davant, on hi ha una creu, fins arribar a un petit collet, aquí comencem la baixada i anem passant horitzontalment per sota de l'Estel, arribem a la cova de la Porca, un gran forat sota mateix del cim, i perdent alçada arribem a una pista forestal, on hi ha la font del Tomo i que ens portarà a l'àrea de Sant Jeroni i Santa Madrona.

dijous, 1 d’octubre del 2015

PUIG PELAT (Baix Camp)

118è cim de la llista dels "Afegits"

Avui hem pensat anar cap al Baix Camp a fer el Puig Pelat, tot i que el dia no es presenta gaire favorable, per aquest motiu hem triat un recorregut curt.
Des de Sabadell anem cap a Valls, Alcover i Mont-Ral, a uns 5/6 quilòmetres abans d'arribar a Mont-Ral hi ha un creuament de camins, aparquem el cotxe.
Hi ha un pal indicador, seguim la pista fins arribar a un corriol que ens porta al cim, des d'allà anem cap a la Mussara i retorn al cotxe.

dimecres, 23 de setembre del 2015

PUIG DE CABRAFIGA (Baix Camp)

117è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell cap a Pratdip, a la segona entrada del poble hi ha una petita esplanada, on deixem el cotxe. Hi ha un pal indicador de camins, comencem a caminar i  de seguida es transforma en sender que va pujant i creuant alguna torre de tensió, i parets de pedra, fins arribar al portell dels Grauets, passem el pas del Gos i sortim a la carena de Cabrafiga que anem resseguint direcció est fins al cim, on gaudim d'unes magnifiques vistes tant de la costa daurada fins i tot un tros del delta de l'Ebre, i cap a l'interior la serra de Llaberia, la Mola de Colldejou, el Montsant.., baixem del cim per una tartera bastant dreta que ens porta al Mas Xixa, cap al barranc de les Valls, camí de les Obagues i de nou a Pratdip. Hem fet el Tomb del Puig de Cabrafiga.

dimecres, 5 d’agost del 2015

PIC DE MEDACORBA (Andorra)

116è cim de la llista dels "Afegits"

Hem sortit del poble d'Arinsal pel GR-11, seguim la pista fins a trobar el cartell indicador que ens diu el camí cap al Pla de l'Estany, seguim fins el refugi del Pla de l'Estany,  només hem de seguir sempre pel GR-11, ja que aquest passa per la collada dels Estanys Forcats.
El recorregut és llarg i amb un desnivell considerable fins arribar als Estanys Forcats, a partir d'aquí la pujada es fa més suau. Un cop arribem a la collada hem d'anar cap a la dreta, tot recta, no hi ha pèrdua està marcat en fites fins arribar dalt del Medacorba.
La baixada la fem pel mateix recorregut.

dimarts, 28 de juliol del 2015

PIC DE BOIXALLADA (Capcir)

115è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Puigcerdà anem cap a Mont-Louis, i per la D-16 a Quérigut, passem aquesta població i hem d'estar atents perquè un cop passat el núcli de Plans surt a mà esquerra una pista que en uns 7 quilòmetres ens porta al refugi de Laurentí, on hi ha un aparcament per vehicles.
El recorregut comença allà mateix, puja bastant pel bosc fins arribar al llac de Laurentí, des d'aquí el camí s'enfila per la dreta del llac fins arribar a un petit pla/collet on ja veiem la portella de Laurentí.
Arribats a la portella anem cap a la nostra esquerra tot baixant una mica per enfilar-nos per una canal d'herba, que serveix per saltar-nos uns resalts rocosos, i sortir a una gran esplanada on al fons hi ha el pic de Boixallada.
La baixada la fem tornant a la portella i agafem un camí cap a l'esquerra que passa per sota de la base del pic de Roca Blanca, primer en diagonal i més tard en baixada fins arribar a la portella de Barbollera i directes avall per la coma de Barbollera fins arribar al refugi lliure de Bosadus du bas, que ens porta a una pista que en cinc minuts s'arriba a l'aparcament. Aquest darrer tram és perdedor perquè hi ha molts arbres al terra que ha fet que es perdés el camí.

dissabte, 25 de juliol del 2015

LA SERRERA (Andorra)

114è cim de la llista dels "Afegits"

Hem dormit al Refugi Borda de Sorteny, està guardat, és acollidor i un bon servei.
Des del refugi anem seguint el GRP/ARP que porta a la collada dels Meners, no hi ha pèrdua, els andorrans ho tenen tot molt marcat, un cop a la collada girem a mà esquerra i per la carena arribem al cim, després de fer-nos la fotografia de rigor, continuem per la carena cap al pic de la Coma de Senyac, un cop al cim tornem a desfer una mica el camí fins a trobar una petita canal que ens porta a l'estany dels Meners i d'allà tornem cap al collada de Meners i continuem cap al pic de la Cabaneta, i des del cim baixem cap als clots de la Serrera.
Un recorregut molt ben trobat i amb molt bona companyia.

divendres, 17 de juliol del 2015

TUC DE LA LLANÇA (Pallars Sobirà)

113è cim de la llista dels "Afegits"

Des del port de la Bonaigua, creuem el pont de la pista d'esquí i seguim per la pista fins arribar al coll dels Arcoïls, continuem un troç per la pista fins arribar a l'estanyol dels Arcoïls on comencem a pujar en diagonals fins arribar al coll que separa el pic d'Escornacabres i el Tuc de la Llança, i per la pendent d'herba i roca arribem al cim.
Baixem fins el coll i en diagonal per sobre l'estanyol anem a buscar la pista i baixem pel costat del Muntanyò d'Àrreu, fins arribar de nou al cotxe.

dijous, 16 de juliol del 2015

MARIMANYA (Val d'Aran)

112è cim de la llista dels "Afegits"

Venim del refugi de Gerdar i anem cap a Baqueira, concretament a la Pleta de l'Orri on deixem el cotxe a l'aparcament de l'estació d'esquí.
Des del xiringuito de Moet Chandon surt un camí marcat en fites, el seguirem fins arribar el primer estany, el baix del Beciver, continuarem cap a l'estany alt de Baciver i ja anirem agafam alçada tot anant cap al costat dret, fins arribar quasi al final de la vall on per una pendent d'herba anirem pujant  fins arribar dalt del cim.
Ens animem i el camí de tornada el fem seguint tota la cresta que ens porta a la collada de Rosari i ja posats a fer pugem el pic de Rosari, tornem al coll i baixem als llacs per un camí molt ben marcat.

dimecres, 15 de juliol del 2015

PIC DE MOREDO (Pallars Sobirà)

111è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim del refugi de Gerdar, on hi passarem dues nits. Anem a Esterri d'Àneu, cap a Alós d'Isil, un cop passat el poble d'Isil i abans d'arribar a Alós hi ha a mà esquerra una pista de terra, amb un petit indicador que diu: Barrenos. Hem deixat el cotxe en un revolt molt gran a mà esquerra on hi ha un mòdul metàl.lic.
Hem seguit aquesta pista un troç fins arribar al barranc de Moredo, hem començat a pujar, el camí es veu bé, està marcat amb fites, tenim a la vista el pic de Quenca, que queda a l'esquerra i a la dreta tenim la Roca Blanca i arribem a l'olla de la vall on al fons es veu el coll de Moredo, un cop arribem al petit estany ens dirigim cap a la dreta hi anem agafant alçada, ja tenim el pic de Moredo al davant. Hem assolit el cim tot pujant per la carena rocosa.
La baixada la fem per la vall de Portiero, volíem fer un recorregut circular, però no hi vam trobar cap camí, ni senyalització, i amb unes pendents d'herba molt pronunciades. Pel meu gust no és aconsellable tot i que diuen que és el camí normal... Fet per la vall de Moredo m'ha semblat perfecte.

dimarts, 14 de juliol del 2015

GALLINOVA (Pallars Jussà)

110è cim de la llista dels "Afegits"

Hem agafat quatre dies per poder anar a fer alguns dels cims que ens queden més lluny, al Pallars Jussà, la primera parada serà per fer el Gallinova, situat a la serra de Carreu, és una ascensió curta i sencilla, així aprofitem el viatge.
Sortim de Sabadell direcció Ponts, anem cap al Port de Comiols, i Benavent. Entrem a Isona i seguim cap a l'Abella de la Conca i el seguim, abans d'entrar al poble, de l'Abella,  hi ha una pista de terra a la nostra esquerra, la seguim, aquesta pista esta en bastant mal estat, passem per casa Sarró i per casa Toà, trobem un altre trencall a l'esquerra i el seguim uns un troç fins poder aparcar el cotxe en una petita entrada de la pista. Ja a peu i per la pista arribem al coll de Trumfo, seguim un corriol que surt del coll cap a la dreta i anem amb diagonal fins a trobar unes fites que indiquen la pujada per una tartera. En poc temps s'arriba a la valla de ferro on hi ha un pas per passar a l'altra costat i tot seguint la carena s'arriba al cim.
La baixada la fem pel mateix lloc.

diumenge, 28 de juny del 2015

LO TÉSOL (Pallars Sobirà)

109è cim de la llista dels "Afegits"

Com cada any, en el mes de juny, un grup d'amics de la Unió Excursionista Sabadell fem una sortida que anomenem de la Carme. Aquest cop anem cap al poble de Son.
És dissabte 27, hem fet el viatge fins a Son i després de dinar pugem cap el refugi del Pla de la Font, on hi soparem i dormirem.
Avui, diumenge 28 anem a fer el Tésol, un cim de la llista del repte dels "100 Cims". Pujarem primer els Mil Potros, el Pinetó, Roca Blanca i finalment arribarem al Tésol. Hi ha un grup que es queda al coll de Pinetó per fer la baixada cap a la vall de Cabanes, mentre que els que hem arribat fins el Tésol baixem directe cap a la vall per una tartera, llarga i dreta.
Ens trobem tots a la bifurcació per anar al llac Negre de Cabanes, i cap a dinar al refugi de Gerdar.
El recorregut és molt maco tot i que la vall de Cabanes és molt llarga, i has de caminar molta estona per blocs de pedra.

dissabte, 20 de juny del 2015

PIC D'ESCOBES (Andorra)

108è cim de la llista dels "Afegits"

Ens trobem just a l'entrada de la Vall d'Incles i anem fins al final de la vall i passem el pont de la Baladosa, on es pot deixar el cotxe.
Sortim per la pista que segueix el riu Juglar i que ens porta fins el refugi del mateix nom, a partir del refugi el camí va per la dreta, tenim el primer llac de Juglar a la nostra esquerra i creuem de costat pel mig dels dos llacs de Juglar, continuem per l'esquerra cap al coll de Juglar, en aquest punt nosaltres anem cap a la nostra dreta fins arribar al coll de l'Alba i allà ja ens enfilem cap al cim.
La baixada pel mateix recorregut.

divendres, 19 de juny del 2015

TOSSA DEL BRAIBAL (Andorra)

107è cim de la llista dels "Afegits"

Des d'Escaldes anem a buscar la carretera que va a Engolasters, abans d'arribar al llac hi ha un lloc amb una caseta de fusta i un indicador que diu: Circuit de les Fonts,  aparquem el cotxe.
Seguim el GR11 fins arribar al coll de Jovell, i en aquest punt girem cap a l'esquerra, i seguint les marques grogues arribem al cim.
La baixada la fem pel mateix lloc.

dimarts, 16 de juny del 2015

ROC DE GALLINER (Alt Urgell)

106è cim de la llista dels "Afegits"

Tot anant cap a la Cerdanya, direcció Solsona, coll de Nargó, ens desviem cap al poble d'Alinyà, i ens arribem fins l'Alzina de l'Alinyà. Des d'aquest poblet surt una pista que ens porta al coll de la Nou on ja podem veure el Roc de Galliner, continuem per pista fins arribar al coll de la Maçana, i una mica més enllà al coll de Durau, aprofitem per anar a veure el Dòlmen. En aquest punt girem a l'esquerra, passem pel Clot de patates, i anem a buscar la carena, que ens portarà al cim.
La tornada la fem per la carena que dóna a la part contraria d'on hem vingut i que ens porta fins a la pista prop del coll de la Nou.
És un recorregut fàcil amb poc desnivell (des del lloc que nosaltres l'hem fet) però una bona matinal per aprofitar el dia d'anada cap a la Cerdanya.

dimecres, 3 de juny del 2015

EL CADINELL (Alt Urgell)

105è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell cap a Manresa, direcció Saldes, Gòsol i Josa del Cadí, a l'entrada mateix del poble hi ha una pista, apta per cotxes alts, el primer tram està bastant malmès, llavors ja es posa millor, que ens porta al coll de Jovell, on deixem el cotxe.
El recorregut no està gaire indicat però no és perdedor. La baixada la fem pel costat contrari al que hem pujat.

dissabte, 30 de maig del 2015

EL FAR (Selva)

104è cim de la llista dels "Afegits"

Hem fet una sortida senzilla i curta per conèixer el Santuari del Far, on hem gaudit d'unes vistes fantàstiques.

dimecres, 27 de maig del 2015

CASTELL DE BAC GRILLERA (Alt Empordà)

103è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Sabadell per l'AP-7 fins a Figueres, anem cap a Maçanet de Cabrenys, un cop passat aquest poble i després de passar el Km 22, hi ha una entrada d'una pista a mà esquerra que ens portarà al coll dels Horts on deixem el cotxe.
Seguim la pista que indica cap a Sant Cristòfol dels Horts, seguim les marques de color groc que ens portaran al Mas dels Horts, sempre agafem els trencalls de l'esquerra. Arribem al coll de Fullola, és un prat, el travessem i continuem per l'esquerra, i a un punt que trobem una marca doble de color groc, nosaltres anem cap a l'esquerra fins arribar al vèrtex geodèsic. Continuem endavant per anar a l'ermita de la Mare de Déu del Fau. Desfem el camí fins arribar al cartell que indica cap a Tapis.

dimecres, 20 de maig del 2015

ELS BESSONS (Garrigues)

102è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell les Borges Blanques, no entrem a la població, agafem la sortida que diu: Borges Blanques, l'Espluga Calva, Cervià de les Garrigues.
Passem pel pont que passa per sota l'autovia, anem cap a l'esquerra i passem per sota el pont de l'AVE.
Anem seguint en vinyes fins arribar a un collet amb un pal indicador. La pista passa pel corral de l'Àngel Camí i et porta fins dalt del cim. La baixada la fem pel mateix lloc.

dimecres, 13 de maig del 2015

TORRETA DE CADÍ (Alt Urgell)

101è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell direcció Manresa, i Josa del Cadí, deixem el cotxe al coll de Jovell, és veu un petit corriol que surt a mà dreta, i en forta pujada anem a buscar la carena, sense arribar-hi anem fent una llarga diagonal fins arribar a la Torreta del Cadí.
Un recorregut llarg però sense dificultat.

dissabte, 9 de maig del 2015

CAVALL BERNAT DE LLABERIA

100è cim de la llista dels "Afegits"

Amb un grup d'amics de la UES anem cap a les terres del Sud. Sortim del poble de Colldejou per pista fins arribar al coll de Guix, i enfilem pel dret cap a la Miranda de Llaberia, abans era un 100 cims i al fer l'ampliació el van treure.
Des de la Miranda de Llaberia anem cap al Cavall Bernat i fent una circular tornem cap al poble de Colldejou.

dimecres, 6 de maig del 2015

L'ARGIMON (Selva)

99è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Sabadell cap a Riudarenes, sortim de la barriada de l'Esparra, pel bosc de Can Martí i passem per la capçalera del sot de l'Argimon, per arribar al Santuari de l'Argimon, reconstruït al segle XVIII.

diumenge, 3 de maig del 2015

LA FAIADA (Pallars Jussà)

97è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Viella tornem cap a casa i pel camí ens pararem a fer el cim de la Faiada, és un turó sense cap mena d'interès, però està a la llista i a nosaltres ens ve de passada i ho aprofitem, tot i així té una vista magnífica de les muntanyes del Pallars.

PUIG DE MILLÀ

98è cim de la llista dels "Afegits"

Després de fer la Faiada, anem cap al Puig de Millà, aquest és un cim oblidat per estar en un entorn on hi ha altres cims més anomenats, sort d'estar al llistat dels "100 cims" de la FEEC, sinó, segurament mai hi hagués vingut. Situat a prop d'Àger.
El recorregut està ben senyalitzat, sortim de l'església de Sant Pere, passem per els masos de Millà, i arribem al cim on cal baixar una mica per anar a contemplar el paisatge que s'obre davant nostre, congost de Mont-rebei, la serra de Savinós, i als nostres peus el pantà de Canyelles, tot un espectacle !!!

dissabte, 2 de maig del 2015

TUC DETH PLAN DETH OME (Vacanera)

96è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Viella anem cap a França, concretament a l'Artigue on a l'entrada del poble hi ha un petit aparcament. Passem per dins el poble i continuem pel GR10, el camí puja però molt ben traçat, fent diagonals que fan que la pujada sigui molt agradable, i sobretot pel paisatge que es va veien.
El recorregut passa pel bosc der Avedau, cap al coll de Vacanera i per la serra de Vacanera, que és bastant llarga fins al cim.
La baixada la fem pel mateix camí.

divendres, 1 de maig del 2015

LOS PICONS (Noguera)

95è cim de la llista dels "Afegits"

I continuem viatge cap a la Vall d'Aran, després de fer la Pala Alta, però fem una altra parada, ara anem cap a Ós de Balaguer, i a l' Alberola, aquí deixem el cotxe al costat de l'ermita de Sant Salvador que hi ha abans d'entrar al poble.
Seguim la pista que surt del costat de l'ermita, primer planeja, quan comença a pujar i en un moment que gira cap a l'esquerra, hi ha un corriol a la dreta amb unes fites, l'agafem i continuem per l'obaga de l'Alberola que ens portarà als Picons. Hi ha un vista fantàstica del pantà de Santa Anna.
La tornada la fem pel mateix lloc.

PALA ALTA (Noguera)

94è cim de la llista dels "Afegits"

Anem de camí cap a la Vall d'Aran i aprofitem el viatge per anar a fer la Pala Alta de Mont-Roig.
Sortim a Balaguer direcció Ager i anem a buscar la carretera que va a Gerb, i cap a Vilanova de la Sal, un cop a Vilanova anem a buscar la pista que va a Fontanelles i Montalegre, seguim aquesta pista fins arribar a un trencall que es separen, agafem la que va a Montalegre.
El recorregut és curt i fàcil de trobar, hi ha molt bona vista dels embassaments de Camarasa i de Sant Llorenç de Montgai.

dimecres, 29 d’abril del 2015

TURÓ DE MONTSORIU (Selva)

93è cim de la llista dels "Afegits"

Des de Sabadell per l'AP7 i sortim direcció Breda per la GI552, passem aquesta població i anem cap al Coll de n'Orri, on aparquem el cotxe. És una caminada curta entre bosc de carrasques i sureres, molt ben senyalitzada fins arribar al castell, d'estil gòtic i que l'estan restaurant.

dimecres, 22 d’abril del 2015

PUIGCABRER (Alt Camp)

92è cim de la llista dels "Afegits"

Bé, venim de fer el Cogulló de Cabra i com que són cims curts i fàcils de fer aprofitem per anar a fer-ne un altre. Anem cap al poble de la Riba, però abans de creuar el pont girem a l'esquerra i anem a deixar al cotxe.
El camí està indicat, hi ha un indicador, no hi ha pèrdua. Anem pujant en diagonal, passem per unes roques i trobem un altre pal indicador, girem a l'esquerra i continuem seguint el camí fins arribar a la torre que és el punt final. Aquesta torre es veu des d'un principi, el camí de retorn el fem pel mateix lloc.

COGULLÓ DE CABRA (Alt Camp)

91è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell direcció Igualada, per l'A2 anem cap al poble de Cabra del Camp, on deixem aparcat el cotxe. Seguim el GR7 en direcció a Vallespinosa (molt ben indicat) la pista és planera fins abans d'arribar al coll de la Romiguera o de Cal Sàrria, aquí deixem el GR7 i seguim el GR175 que duu a Vallbona de les Monges, seguim pujant una estona fins arribar a un pla, aquí el deixem, el sender planeja una estona fins veure el cim, abans d'arribar al turó hi ha una barana de fusta, unes cadenes i unes escales que faciliten la pujada.
La baixada la fem per costat contrari d'on hem pujat, per pista direcció a la font del Mas del Conill i al Mas del mateix nom, fins arribar a Cabra del Camp.

divendres, 17 d’abril del 2015

MONTALT punta Nord (Ribera d'Ebre)

90è cim de la llista dels "Afegits"

Un cop feta la Tossa, des de Tivissa anem cap a Pratdip, on farem el Montalt.
Per la  T-311, passat el km 40, i poc abans de trobar el km 39, abans d'un revolt cap a la dreta surt a la nostra esquerra una pista, la seguim aprox 1,7 km, arribem a un trencall amb pal indicador i a la nostra dreta tenim dos grans molins. Deixem el cotxe.
En aquest punt sur un camí directe cap al Montalt Sud, (anada i tornada) però nosaltres farem un circular, seguim per la pista direcció Mas del Motarro, hi ha un pal indicador, agafem el corriol a la nostra dreta cap al Mas Motarro, marques blaves, a la nostra dreta ens queden els molins, seguim el corriol fins arribar a una pista, anem cap a l'esquerra, abans d'arribar al mas giren cap a l'esquerra per un altre pista, l'anem seguint, deixem tres pistes a la nostra dreta, arribem a un mas, al costat d'una gran figuera que hi ha davant del mas surt un baixador, baixem feixes i seguim el camí, ens porta a baix del torrent on trobem un altre pal indicador, seguim el PRC-91 Barranc del Ramer. Arribem a una gran fita de pedres, deixem el PR i seguim el corriol que fent gran "S" ens porta a baix del barranc, hi ha una gran balma i una paret de pedra, (bonic de veure) seguim el corriol, anem pujant, arribem a una pista i anem cap a la nostra esquerra direcció Collet de Montalt, seguim la pista fins que queda al mateix nivell que el barranc, a la nostra dreta trobem una cinta blanca i vermella que protegeix un pou/cova, al costat hi ha un camí i una mica més amunt una petita paret de pedra, seguim el camí. A un 10 metres a la nostra esquerra surt un corriol senyalitzat amb fites de pedres, seguim el corriol, anem trobant fites, marques grogues i de blaves, anem pujant, a l'arribar a una petita carena el corriol va cap a l'esquerra, nosaltres seguim recte (fem drecera) anem a trobar la carena dels cims i retrobar el corriol que anàvem, (a la nostra esquerra queda el Montalt Sud i a la dreta el Montalt Nord) anem cap a la dreta seguint el corriol i les fites, arribem a un gran rocam, el revoltem deixant-lo a la nostra dreta i seguim corriol, al donar-li la volta s'enfila cap dalt el Montalt punta Nord (100 cim). Tornem enrera pel mateix camí carener, seguim carena i corriol fins el cim del Montalt Sud, aquest té el vèrtex geodèsic. I tornem tot baixant per la carena al coll on tenim el cotxe.

LA TOSSA de Tivissa (Ribere d'Ebre)

89è cim de la llista dels "Afegits"

Avui en farem dos mes.. Deixem el cotxe a una esplanada que hi ha davant del camp de futbol de Tivissa.
Hi ha un indicador que marca el recorregut. El camí és ben fressat,  puja suaument fins les coves. Tot fent llaçades, és un tram empedrat que ens porta al Coll de la LLena. Sortim a una pista que seguim fins la propera cruïlla de camins del Collet de la LLena, on agafem la drecera de Benet que ens permet tot vorejant la muntanya apropar-nos al cim. En aquest tram el camí no resta tan fressat, però les fites ens mostren sempre la traça. Passem arran de les roques conegudes com a Geganta i Gegant, i cap al cim, tenim unes fantàstiques vistes de Tivissa. La baixada anem, sense un camí clar, fins el proper portell del Montnegret, sota de la ben visible Roca del Migdia. Un cop al Portell comencem a baixar per la Obaga de les Cabreres. Un preciós tram ombrívol, ens fa encara més curta la divertida baixada. Un cop al pla arribem a les ruïnes del Mas de Sant Blai de Montnegret, es d'on observem la Tossa i el desnivell perdut. En aquest lloc, entronquem amb una pista que seguim uns metres fins el proper encreuament de camins del Coll del Montnegret.  Anem a la dreta, tot seguint les indicacions de Tivissa (Sant Blai). El camí ben fressat ens porta  a la font de Sant Blai, sota de l’ermita del mateix nom. Aprofitem per veure aigua i omplir les ampolles. Seguim els rètols de Tivissa. Caminem uns metres per la pista que duu al poble, de seguida la deixem per seguir les marques del GR7, i per un corriol molt ben conservat arribem de nou a Tivissa.

dijous, 16 d’abril del 2015

EL TORN (Baix Camp)

88è cim de la llista dels "Afegits"

Ja hem fet el Coll de Pins i ara ens dirigim cap a la platja del Torn. (Hospitalet de l'Infant). Deixem el cotxe en una zona a prop de la platja, passem per sota d'un túnel i ja tenim davant nostre la Roca del Torn a la que ens hi enfilem.
De la platja estant anem cap al bosc. La ruta té un punt amb certa dificultat, es tracta d'un tram on anem caminant per un corriol aeri que va sobre la rasa de la línia fèrria, amb les vies a la dreta i un caient al mar, a l'esquerra. Hem d'anar amb compte donat que anem uns metres sobre una xarxa metàl·lica que protegeix la rasa del tren, fins arribar a un punt que creuem la via i ja ens enfilem cap a la muntanya.
La baixada la fem cap al mirador i el Fèlix i la Marta decideixen baixar cap al cotxe i nosaltres continuem pel GR fins arribar al càmping 'El Templo del Sol' i tornar cap a la platja del Torn, on just abans d'arribar ens sorpren una forta calamarsada.

COLL DE PINS (Ribera d'Ebre)

87è cim de la llista dels "Afegits"

Amb uns amics hem decidit anar cap a Ribera d'Ebre, abans que fes més calor, per tal de poder fer uns quants cims. Hem començat per Coll de Pins, ja què és el que queda més lluny dels que volem fer.
Des de la població de Rasquera, davant del camp de futbol surt el camí que ens portarà a Coll de Pins, és un recorregut bonic de fer i té racons d'ombra que ens ha anat molt bé.

dimecres, 8 d’abril del 2015

TOSSAL DE LA CREU (Segarra)

86è cim de la llista dels "Afegit

Arribem a Torà, C1412-a, passem pel mig i anem per la LV-3005,  deixem el trencall d'Ardèvol, uns quilòmetres més enllà trobem un trencall a l'esquerra que va a Can Millet, l'agafem, passada aquesta masia i una mica més enllà deixem el cotxe.
No hi ha camí definit, però mirant on és el Tossal anem pujant fins que passat una estona trobem fites, que ens porten a dalt.
La baixada la fem de la mateixa manera, sense camí definit fins arribar a una pista que ens porta de nou al cotxe.

divendres, 27 de març del 2015

MOLA DE GENESSIES (Baix Camp)

85è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim de Sabadell direcció Tarragona, Vandellós i Gavadà on després d'un parell de quilómetres arribem al  Mas de Genessies, on deixem els cotxes. Seguim una pista ampla que passa per sota del Mas fins arribar a un trencall amb un pal indicador, i anem cap al barranc de Jovara, que ens porta al Coll del Rourar, i a la Mola. Anem a veure el poblat ibèric que es troba abans d'arribar dalt la Mola.
Baixem de nou fins el Coll del Rourar i agafem el camí contrari del que hem vingut, ens arribem a la cova "Llúdriga" tornem a desfer el camí fins el corriol d'on veníem i continuem fins a tancar el recorregut.

dimecres, 18 de març del 2015

PUIG DE MONTIGALAR (Gironès)

84è cim de la llista dels "Afegits"

Hem anat fins al poble de Quart i d'allà cap a Montnegre on abans d'arribar hem deixat el cotxe. Ruta ideal per una matinal, amb un desnivell no gaire pronunciat i que només cal tenir en compte que s'ha de seguir amb el GPS al no estar mercat el recorregut , tanmateix no hi ha dificultat,  encara que del balcó de les Bruixes fins la pista de la font picant és sense corriol però amb un sotabosc transitable.

dimecres, 11 de març del 2015

PUIG DE SANT MIQUEL (Gironès)

83è cim de la llista dels "Afegits"

Hem anat cap a Girona ciutat ,i passant per un paisatge esquitxat de bosquets i petits conreus, ens hem  endinsat a l'espai natural protegit de les Gavarres per ascendir al puig de Sant Miquel, des d'on hem gaudit d'unes magnífiques vistes panoràmiques de gran part del territori gironí, des de l'Empordà fins als Pirineus. La pujada l'hem feta pel camí que passa per Cal Micaló, que ens ha permés observar nombroses restes de construccions fetes segons la tradicional tècnica de pedra seca, i la baixada per la variant del Collet d'en Figueres que passa per les restes de l'antiga font de Cal Mistaire, recentment restaurada.

divendres, 6 de març del 2015

L'ENCLUSA (Osona)

82è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim des del poble de Taradell, cap al pantà del mateix nom, a la nostra esquerra deixem Mansa i girem a la dreta per arribar al solei de les Moles, i d'aquí en forta pujada cap a la collada de Mansa, travessem la carretera de Viladrau, i agafem el corriol que ens queda a l'esquerra, marques del PR, que ens porta sota l'Enclusa, anem seguim per sota fins a trobar un rocam que ens farà arribar sobre el cim.
Quan baixem anem a veure les coves Guinardo, s'ha de baixar una miqueta.., tornem al camí i anem direcció el Bou i cap a Taradell.

dimecres, 21 de gener del 2015

PUIG DE BESTRECÀ

81è cim de la llista dels "Afegits"

Sortim del poble d'Oix, passem pel costat de l'Església i  en menys d'1km passem per la masia de cal Peirer. Seguim la pista fins arribar al Coll de Bestracà, on hi ha un cartell. En aquest punt, ja es veu Sant Andreu de Bestracà, un cop a l'ermita, seguim el corriol que passa per darrera d'aquesta i que s'enfila fins al cim. Passem  per un bon mirador del Comanegra, Puig de les Bruixes, Pirineus...
Al cim del Puig de Bestracà hi ha les ruïnes d'un castell i d'una capella a més d'un vèrtex geodèsic. La baixada la fem pel mateix recorregut de pujada.

diumenge, 18 de gener del 2015

SANT HONORAT (Alt Urgell)

80è cim de la llista dels "Afegits"

Venint de la Cerdanya i abans d'arribar a Oliana hem agafat el camí de Peramola, i abans d'arribar al poble hem girat a la dreta cap a la Hostal del Boix on hi hem aparcat el cotxe. No hi ha pèrdua, el camí està ben indicat.

dimecres, 14 de gener del 2015

VOLCÀ DEL CROSCAT (Garrotxa)

79è cim de la llista dels "Afegits"

Hem aparcat al Restaurant de Can Xel i hem agafat el camí que va cap a la Fageda d'en Jordà, fins arribar a un indicador que senyalitzava el camí cap al Croscat, la Fageda estava esplèndida, hem donat tota la volta al volcà fins arribar a una masia on hem agafat un camí a la nostra dreta que ens ha portat fins dalt.

divendres, 9 de gener del 2015

PEDRÓ DE TUBAU (Ripollès)

78è cim de la llista dels "Afegits"

Tot anant cap a la Cerdanya, ens desviem a Capdevànol i anem fins a Gombren, un cop passat el poble anem direcció al Mas Puigbó. Hi ha una petita esglèsia (abandonada) i un masia molt gran, on hi deixem el cotxe.
Sortim per una pista que hi ha al costat dret de la masia i l'anem seguint fins arribar a una cruïlla de camins, agafem el de la dreta, no hi ha pèrdua, està senyalitzat fins arriba al cim, on hi ha una capella i el geodèsic.
Per la baixada desfem una mica el camí i anem a buscar una canal bastant dreta, no senyalitzada sort que portem un trak i arribem a la pista de tornada sense gaires problemes.