dimarts, 14 de juliol del 2015

GALLINOVA (Pallars Jussà)

110è cim de la llista dels "Afegits"

Hem agafat quatre dies per poder anar a fer alguns dels cims que ens queden més lluny, al Pallars Jussà, la primera parada serà per fer el Gallinova, situat a la serra de Carreu, és una ascensió curta i sencilla, així aprofitem el viatge.
Sortim de Sabadell direcció Ponts, anem cap al Port de Comiols, i Benavent. Entrem a Isona i seguim cap a l'Abella de la Conca i el seguim, abans d'entrar al poble, de l'Abella,  hi ha una pista de terra a la nostra esquerra, la seguim, aquesta pista esta en bastant mal estat, passem per casa Sarró i per casa Toà, trobem un altre trencall a l'esquerra i el seguim uns un troç fins poder aparcar el cotxe en una petita entrada de la pista. Ja a peu i per la pista arribem al coll de Trumfo, seguim un corriol que surt del coll cap a la dreta i anem amb diagonal fins a trobar unes fites que indiquen la pujada per una tartera. En poc temps s'arriba a la valla de ferro on hi ha un pas per passar a l'altra costat i tot seguint la carena s'arriba al cim.
La baixada la fem pel mateix lloc.